בואו לגלות אם גם לכם מגיעה אזרחות אירופאית

השינויים בחוק האזרחות הפורטוגלי יצרו הזדמנות יוצאת דופן עבור ישראלים רבים, ששאפו לקבל אזרחות אירופאית ולא היו זכאים לה עד כה. האם גם אתם נמצאים ביניהם?

במציאות שבה ישראלים רבים יוצאים ללימודים בחו"ל, חושבים על מגורים השקעות נדל"ן מעבר לים או פשוט נהנים לטייל לעתים קרובות – אזרחות אירופאית היא שאיפה נפוצה. קבלת האזרחות והנפקת דרכון של אחת ממדינות האיחוד, פותחות אינספור אפשרויות כמעט בכל תחום שניתן להניח על הדעת. בין אם מדובר בהשכלה גבוהה, הזדמנויות תעסוקה או אפשרות להתגורר ביעדים הפופולאריים ביותר. כך שכל אזרח של אחת ממדינות האיחוד, זכאי לעבוד ולחיות גם ביתר המדינות האחרות.

אזרחות אירופאית
איך מקבלים אזרחות אירופאית?

גם מי שאינו חושב על הגירה, מרוויח מעצם היותו בעל אזרחות אירופאית, בזכות מעבר מהיר בשדות התעופה ואפילו אפשרות לטוס לארצות הברית ללא צורך בוויזת מבקר. שווה, לא? פורטוגל היא אחת ממדינות האיחוד, ולכן היא מעניקה לאזרחיה את היתרונות שהזכרנו ורבים נוספים. ובזכות השינויים שנכנסו לתוקף בפורטוגל בשנת 2015, מאגר הזכאים לדרכון פורטוגלי-אירופאי גדל משמעותית. מה שאומר שישראלים שבעבר לא היו זכאים לקבל אותו, יכולים להגיש מועמדות אם הם עומדים בתנאים. אילו תנאים לקבלת דרכון פורטוגלי חשוב להכיר, ואיך לבדוק אם הם תקפים גם לגביכם?

תנאים לקבלת דרכון פורטוגלי
בבסיס עדכון החקיקה האחרון נמצא הרצון של הממשל הפורטוגלי לחזק את הקשר עם צאצאי מגורשי ספרד. כך שהמועמדים הרלוונטיים הם יהודים מגיל 18 ומעלה ללא עבר פלילי, שהוריהם או הסבים והסבתות שלהם עלו לישראל מאחת מבין המדינות אליהן היגרו המגורשים במהלך המאה ה-15. ברשימה הזו נמצאות מדינות רבות בהן מרוקו, סוריה, לבנון, מצרים, עיראק, טורקיה ועוד. לחילופין, הנושא רלוונטי גם למי ששם משפחתו מופיע במאגר שמות המשפחה שנוסחה על ידי הקהילה היהודית בפורטוגל, ואומצה על ידי ממשלת פורטוגל בהמשך.

אינכם בטוחים שאתם עומדים ברשימת תנאים לקבלת דרכון פורטוגלי? אל תפספסו את ההזדמנות שלכם. התייעצו כבר עכשיו עם חברה המתמחה בתחום, כדי לקבל ייעוץ פרטני ומענה רלוונטי בנושא שלכם.

אזרחות אירופאית
בואו לגלות אם מגיע לכם אזרחות אירופאית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *